29 juli, 2008

rolig natt

det blev underhållande att sova med emelie inatt.
ungefär vid 2 vaknade jag av att hon skrek: DET ÄR SPINDLAR I SÄNGEN!
vaaa? spindlar i sängen?
jag drömde att hon höll på att prova byxor så jag trodde att det var spindlar i byxorna hon provade.
E-Det är spindlar på mina ben!
S-vars?
jag började slita i hennes täcke och försökte se vars fan spindlarna var..
då hoppar emelie upp ur sängen och låter helt sjukt! jag höll på att skratta ihjäl mej!
det var såklart inga spindlar i sängen, och när jag försökt skaka i täcket sittandes halvt i sömnen kunde emelie också konstatera att det inte var nå spindel på hennes ben, så hon la sig igen.
jag blev akut törstig och kom på att jag hade ju en loka i bilen, som jag kanske hade fått med mej i väskan, så jag började rota runt. Javisst, det var en loka flaska där i, så jag skruvade upp korken och började hälla i mej. så fort jag fick det i munnen fattade jag att det inte var loka, det var nån slags krämig konsistens och smakade skit! det var inte loka, det var vätet som jag hämtat från friseringen tidigare på dan. upp ur sängen och försöka få ut allt ur munnen, hade lyckligtvis inte hunnit svälja något. jag hittade en flaska med lite vatten i som jag tog med mej till jmk i söndags, fräscht, men det gick att skölja ut munnen med.
och C hade glömt sin loka nere i köket innan vi for till gve, så jag gick ner i jakt på den.
mamma hade också vaknat av emelies skrik, så hon trodde vi höll på att dö. hahaha vilken underhållande natt;)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah vi måste sluta äta massa konstiga saker om vi ska överleva ;)