06 juli, 2009

några önskningar:

* en bärbar dator som verkligen är bärbar. min kukar ihop om jag råkar skriva för hårt på tangenterna. musen far över hela skärmen, och det kommer framkalla 140000 förtidiga gråa hår på mitt vackra huvud inom en snar framtid.

* en ny telefon som inte stänger av sig själv hela tiden. den driver mej också till vansinne.


* en biljävel som fungerar mer än 2 månader i sträck! som det är nu så kör jag ungefär i en månad, sen står den i en månad. är det inte växellådan så är det drivknuten, kamremmen, kylarslangen, däcken... jag kan fortsätta hur länge som helst.


* en EGEN lägenhet, vars jag inte behöver plocka disk och överfulla soptunnor efter någon annan än mej själv. jag behöver inte städa bort någon annans bajsränder i toan, någon annans äckliga hår ur avloppet, tvätta sju ton tvätt eller ens städa alls om jag inte känner för det.


* pengar i massor. det behövs ingen förklaring till varför.
det kan väl inte vara så svårt att uppfylla det här?
jag ska banne mej försöka.

Inga kommentarer: