02 november, 2009

kunde lika gärna suttit hemma.

jag är besviken på den här allhelgona-helgen. man ska inte ha så stora förhoppningar..
fredag var okej, tills vi kom på krogen vars det sög snopp. lördag var helt åt helvete, hela kvällen mest..
for och jobbade 2 timmar i porjus, 19-21. fick sluta en kvart tidigare, for och tanka bilen, kollade glykolen och oljan och drog iväg mot gve. min tanke var att jag skulle vara i gve senast 21.30 så jag slapp stressa ihjäl mej. efter ungefär 2 mil small det till i bilen, det började stinka glykol och tempen steg till kokningspunkten. jag stannade bilen, öpnnade huven och kika. jag trodde bara att en slangklämma hade gått av, men såklart med min tur hade hela jävla slangen spruckit, längs efter! den har alltså exploderat!
så där stod jag, mitt i mörkaste mörkret och så tjock dimma som man kunde skära bitar ur. som tur var kom det en bil efter bara några minuter, så jag ringde patrik och sen åkte jag med han som stannade, mot porjus och mötte patrik. klockan var nu 21.50 ungefär och vi fick helt enkelt bogsera hem bilen. 30 km/h och typ 2 mil bort från hemmet. det tog fan 40 min innan vi var hemma i porjus, och jag var tvungen att köra med fönstret öppet så inte rutorna immade igen. SKÖNT! var iofs så jävla förbannad och less, så jag frös inte desto mer.
patrik skjutsade in mej till gve, och 23.30 var jag framme, sönderstressad och gråten i halsen. alla hade farit på krogen och tagit stämpel och jag var beredd att gå hem och lägga mej under täcket. vilket jävla skit. linnea kom och räddade mej, och kvällen slutade kl 4. fyfan.

vad är nästa att se framemot? emmys 18årsdag är väl närmast :D

nä, nu måste jag hoppa i duschen och sen fara och göra lite grejs.

pöss

2 kommentarer:

jana sa...

du skulle ha farit till björnfällan , vilket drag det var där ;p träffade ev jonne från kautokeio haha ;)

Snaadra sa...

jag träffade han på fredagen:)