26 juli, 2010

jag har allt som du inte har.

läste en bok för nån dag sen, den var HEMSK!
en flicka som blir våldtagen av sin styvpappa och alla som betalar..
orkar inte skriva hela boken, men den hette trasig iaf.
tänkte bara på en grej när jag hade läst sista sidan, det där med att göra sig till ett offer.
hon hade lätt bara kunnat bli apatisk och skyllt allting på alla och grinat osvosv.. men hon gjorde exakt som jag tycker man ska göra om någon beter sig illa mot en. hon stod upp för sig själv och gav sig inte fören hon fick det hon ville ha! hade hon inte gjort nånting så hade dom här gubbarna bara fortsatt.. boken är alltså en självbiografi..
som sagt, hon satt inte hemma och tyckte synd om sig själv, hon gjorde nånting åt saken ist..

och så till en helt annan grej, jag är helt SLUT!
dock inte ovanligt, men ändå. sjätte dagen nu som jag springer i dessa trappor från helvetet.
och idag upptäckte jag att vi ska dela ut telefonkataloger, till alla...... 527 st.
hurra....!

och lördagen var jävligt rolig.

nu har jag gått igenom alla punkter, hejdå.

Inga kommentarer: