23 september, 2010

kunde inte sagt det bättre själv!

http://finest.se/userBlog/entry.php?uid=28711&beid=1465518
läs där mina vänner.

nu ett uttalande som kommer reta gallfeber på många, dels för att jag är TOTALT ointresserad och oinsatt på ämnet politik, men också för att jag säger HEJA SD!

jag tycker inte att SD står för så många bra saker, men nu kanske dom andra politikerna får upp ögonen och inser problemet med invandringsfrågan?
tycker inte illa om invandrare i sig, bara själva grejen runt dom.
alltså att sverige tar in hur mkt som helst, sverige tror sig vara är så snälla och kolla på oss! vi tar in alla som vill komma, för vi är så snäll!
spelar ingen roll att några av er som kommer hit flyr från dödsstraff, vi förlåter er, för vi är snäll.
eller nånting.
nu har iaf svenska folket sagt sitt, och nånting är det ju som inte fungerar?
jag tänker så här: arbetslösheten är ett faktum, ändå strömmar det in utlänningar, och arbetslösheten blir inte mindre.
bostadsbristen är ett faktum, då tar sverige in fler invandrare och bostäderna blir inte fler.
dom som jobbar betalar skatt till staten, då tar sverige in några till flyktingar, och vi får betala ännu högre skatt.
svårt att förstå varför främlingsfientligheten blir ett ännu större faktum?
sen tänker jag så här: dom som kommer hit får för det första inget jobb av någon arbetsgivare för att dom har utländskt påbrå, men dom ¨jävlarna¨ som har röstat på SD är rasister?
så då kommer dom alltså hit till sverige, för att få ett drägligare liv, men får inget jobb.
så är det bostadsbrist så dom får tränga ihop sig 2-3 familjer i en 3a i nå ghetto..
ja herregud vilket mkt bättre liv dom får? leva på bidrag och handla kläder på röda korset, det är säkert så dom vill leva?
jag tycker absolut att sverige ska släppa in invandrare, men inte hur mkt som helst?
se till att ändra människors synsätt på dom för det första, genom att ge dom jobb och hjälpa dom lära sig svenska seder och bruk, då kommer dom in i samhället och bli accepterade.
då kan dom tjäna sina egna pengar och betala skatt och hjälpa till att betala för ¨sina egna¨.
då kan jag garantera att dom mår bättre själv också.
för jag tvivlar på att tex en kurd sitter på arslet hela dagarna hemma i sitt land, jag tror bestämt att dom har det i sin kultur, att jobba hårt och tjäna ihop till sitt eget leverne.
så sverige, ta in inte fler än vi kan ta hand om, deras liv blir inte lättare av det.

och bara så ni vet, jag röstade blankt på allt, tror jag..
tog tre olikfärgade blanka lappar, tröck ner dom i tre olika kuvert och smaskade igen dom.
så intresserad är jag.

nu måste jag återgå till husfruandet, för det lär se likadant ut här på lördag som det gör idag när jag far.. jävla karlar;)

puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom vill även inte ha samer eller homosexuella.. Dom är helt enkelt pinsama

Anonym sa...

Tycker dom rör om ganska bra i grytan.. Och sen skulle dom ändå aldrig kunna få bort alla homosexuella och samer.. Dom har ju inte direkt nån makt..