21 februari, 2008

filosofen saaandra;)

satt och funderade på bussen hem idag om en boken jag och mathilda pratade om under marknaden, självkänsla nu eller va fan den hette..vi började prata om den i samband med när vi pratade om en annan person som vi tycker borde läsa den.
jag kom fram till idag att det är nog fler en den personen som skulle behövt läsa den.

hursomhelst, den handlar om att man inte ska Tex. kommentera/snacka skit om folk, för det tyder bara på att man vill ha bekräftelse typ..
tänkte på när jag satt i maten idag, om en börjar säga något så hänger resten på, den som börjar har oftast sämst självkänsla, och den som öppnar munnen efteråt har näst sämst, så ser jag på saken..det är ganska sjukt egentligen hur, helst jag, låter orden hoppa ur min mun som gröna grodor innan jag hinner stänga den. Grodorna kan orsaka ganska mkt problem..
ibland blir jag så irriterad på mej själv när jag är med vissa människor, för jag KAN bara inte hålla igen käften, jag MÅSTE få säga att nån har blivit tjock, nån har fått glasögon som dessutom inte passade eller att nån har löshår, det stör jag mej så otroligt mkt på, att jag kommenterar folk på en gång om jag ser att dom har löshår, och inte positivt. jag brukar ju själv ha det, men ändå kommenterar jag..fel färg, för tovigt, för rakt, dålig kvalla, syntet blablablaaa...snälla skjut mej!
fick mej en tankeställare när jag och mathilda pratade, för det är sant som hon säger, alla som pratar om nån annan säger oftast visst efter kommentaren, för att få medhåll och en bekräftelse på att jag har rätt, är bättre osv.. de som har dålig självkänsla vill ha bekräftelse, och får det genom attsea andra ur ett dåligt perspektiv, så man själv blir bättre.
helt sjukt att vi funkar så, för ingen kan säga att dom aldrig har gjort så..

men nu har jag inte tid att vara djup nå mer, måste kolla gossip girl, hejs!

Inga kommentarer: